סבתא שיק שוב טרנדי

אחד הטרנדים הכי מדויקים לשנת 2021 הוא הסבתא שיק. הכמיהה לחום, לרוך ולעיטוף מובילה אותנו להכניס הביתה רהיטים ופריטים בסגנון כפרי רומנטי מנחם- מכרית ועד דלת


געגוע לחום ולפשטות: בעקבות השנה האחרונה, שבה הסתגרנו בבתים חזר לככב Cottagecore – אחד הטרנדים הכי דומיננטיים בשנת 2021. הסגנון העיצובי המכונה גם סבתא שיק, סגנון כפרי-לייט, rustic, שאבי-שיק ובעוד כמה שמות, הוא הדבר הכי נכון בעיצוב פנים.

צילום: עדו לביא

סגנון Cottagecore עלה לכותרות בעקבות השנה האחרונה שבה היינו ספונים בבתים, חיפשנו חמימות, רוך ופריטים מנחמים ועוטפים לצד רצון עז לחדש, לשפץ ולשדרג את סביבת המגורים. סבתא שיק מבשר נוסטלגיה, חזרה לחומרים טבעיים, העדפה של עץ על סוגיו, טקסטיל רך כמו צמר, כותנה, פשתן, שילוב פריטים עשויים קש, חרס ובמבוק, והכל תוך הקפדה על פלטת צבעים טבעית בהירה ואופטימית.

אדריכלית: ליז לוטן צילום: עינת דקל. לצפייה בדלתות פנים שילוב זכוכית לחץ כאן

בבסיס הסגנון הוא אסקפיזם והתרחקות מהאורבניות הלחוצה, הטכנולוגיה המודרנית ומירוץ החיים התובעני. הסגנון מכתיב פשטות והערכה לחיים פשוטים יותר ולסגנון בר קיימא. בילים אחרות – פחות ניכור, יותר חיבור. בפועל, רבים התפנו לשפץ רהיט ישן DIY מאשר לרכוש אחד חדש, להכניס צמחייה ולשלב אביזרים רכים ומלאי חום עם העדפה ברורה לווינטג'. אנשים מעדיפים להכניס הביתה רהיטים ופריטים עם סיפור מעניין מאחוריהם או לחדש משהו שעובר בירושה. יש לכך ערך רגשי אך גם אקולוגי.

אדריכלית: שירה מוסקל צילום: מאור מויאל. לצפייה בדגם עמית לחץ כאן

אז מה ישרה אווירה של רוגע ושלווה? רהיטים מרופדים במראה השכבות, פריטי עץ משופשפים, דלתות עם זכוכית סבתא כמו הדלת של רב-בריח מסדרת טופ (גם דגמים פירנצה, בולוניה, רומא וגאיה משדרים סבתא שיק כפרי ורומנטי), ידיות וגופי תאורה מפליז ומברונזה והרבה הרבה טקסטיל בשלל דוגמאות בהן גם פרחים. כל אלו ביחד מבטאים חמימות ונחמה בבית של אנשים אמיתיים, בית שמתיישן ומשתנה.