הטרנדים החמים בדלתות הפנים לשנים 2024/25


IN על המגמות הבולטות בתחום הפתחים והשפעתן על שוק הדלתות – הסקירה של מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ"לית השיווק של רב בריח

שוק העיצוב הוא שוק דינאמי, שמושפע מתמורות חברתיות, כלכליות ואופנתיות. לאורך השנים אני מקיימת הקבלה של עולמות העיצוב לאופנה, אשר מתהדקת יותר ויותר. הסקירה שאני מביאה לפניכם כאן מאפשרת לקבל פרספקטיבה על המגמות בתחום הפתחים והשפעתן על שוק הדלתות ועל ההתאמה שמבצעת רב בריח, באופן קבוע, כמי שמאזינה לרחשים ומודעת לתמורות השונת.

  1. פתחים רחבים וגבוהים

המגמה החד משמעית הקיימת היום משלבות בין מראה מינימליסטי ובין מידות רחבות- הצרכן מחפש גודל ומרחב. הפתחים הרחבים מייצרים מראה של חלל שגדול מכפי מידותיו וזאת אשליה שבאדריכלות המודרנית מנסים ליצור, בעיקר כשמדובר בדירות אורבניות שמציבות אילוצי גודל.

על הרקע הזה עולה כל העת הביקוש לדלתות רחבות יותר וגבוהות ככל שניתן. דלת גבוהה יוצרת תחושה של גודל, והרוחב מעצים את אותה התחושה בדיוק. על אף שהסטנדרט המקובל גם היום, בדלתות הפנים, הוא גובה של 2.05 מ' אפשר לשים לב, שהביקוש העולה לגובה של 2.20 ו- 2.40 מטר הפך את המידות הללו לסוג של סטנדרט חדש שהשוק מבקש היום.

הדגש על הגובה הופך מבוקש יותר ויותר, וכן דלתות, שבנוסף לגובה, מתוכננות כרחבות במיוחד ואפילו ככפולות, שייבחרו לרוב כשמתכננים את חדר המאסטר או ככניסה לחדרי עבודה.

חשוב לציין – תכנון הפתח לרוב מתקיים בשלב תכנון הבית והרבה לפני בחירת ספק הדלתות. לכן זוהי ההחלטה הראשונה שצריכה להתקבל בעניין דלתות הפנים והכניסה וכנראה החשובה ביותר.

דלת פיור בגובה תקרה. אדריכל גל גרבר

קולקציית FRAMES. צילום: תמי בר שי

בראשית כל תהליך לתכנון קולקציה שמשלבת את קהל האדרכילים ומעצבי הפנים, אנו מוציאים קול קורא ומנהלים את התחרות באופן שמשלב את דעת הקהל ואת דעתם של שופטים המומחים בתחומי העיצוב- התוצר הסופי משלב יצירתיות וחשיבה פורצת דרך, לצד דגש שמקבלים אלמנטים פרקטים ופונקציונאלים.

2. סדרת דלתות בקו אפס

    דלתות קו אפס שהיו טרנד לכשעצמו בשנים האחרונות, נכנסו גם הן לסטנדרטיזציה מסוימת והן היום לא לעשירים בלבד, אל חלק מקולקציות שמתאימות לכולם. השפעת המידות הגבוהות לא פסחה על הדלתות האלו ואפשר לראות היום מגמה של דלתות בקו אפס מרצפה עד תקרה בכל גובה מבוקש.

    קיימות שתי סדרות שעונות על הסגנון הזה:
    דלתות טופ זירו – דלתות שכנף הדלת יושב בקו המשקוף. סדרה זו מעבר להיותה אחת האהובות על מעצבים, היא סדרה מוצלחת במיוחדת אשר מאפשרת במחירה של כל גוון, מידה וידית, דלתות ברמת גיבור עילית ולוק מודרני ונקי.

    דלתות פיור – דלתות מסדרת הפרימיום שלנו בעלות משקוף אלומיניום נסתר – אולי הסדרה היוקרתית ביותר. דלתות אלו הן ללא ספק אמירה עיצובית במינימאליסטיות ובאלגנטיות שלהן. דלתות ברמת גיבור הגבוהה ביותר בגמר צבע איכותי ולוק סופר מודרני ונקי.

    3. בחירת צבעוניות

      אין ספק שהרוב המוחלט של דלתות הפנים הנמכרות הן בגווני לבן, אבל גן ללבן יש אינסוף גוונים שונים ובחירת הלבן חשובה – במיוחד כאשר השאיפה היא שהדלת תהיי בגוון זהה לקיר. החיבור לטבע הוא חלק ממגמה רחבה בהרבה, שמבקשת לחבר אותנו בין השאר אל הטבע שסביבנו, מטיפה לשימוש בחומרי גלם בסיסיים, במראה הגולמי והלא מעובד שלהם. המעבר לפלטת גוונים של חול, אבן, שיבולת שועל (בניגוד לאפור-שחור-לבן לפני כשנתיים) היא מגמה שמשפיעה גם על דלתות הפנים.

      אנו גאים לומר שמפעל הצבע שלנו הוא מהחדשים והמתקדמים ואיכות דלתות הצבע שלנו היא מהטובות בעולם. היום, ניתן לבחור כל גוון ואנו נייצר את הדלת בהתאם לגוון הנבחר. גם גוונים נועזים ובולטים יותר.

      4. הידית כתכשיט

        רב בריח השיקה לפני כשנתיים קולקציית ידיות שנראות כתכשיט. הצלחתה הגדולה של הקולקציה התאימה למגמה באותה העת, שהדגישה את החיבור בין עיצוב ואופנה, ומאז היא רק מתעצמת. היום, מעל 60% מהדלתות הנמכרות לשוק הפרטי נכמרות עם ידיות משודרגות ומעוצבות.

        ידית שחורה לדלתות כפנים יוקרתיות - רב בריח

        אנחנו חיים בתקופה עם הלך רוח שבו הכל אפשרי. אם פעם היינו לובשים משבצות לחוד ופסים לחוד, הרי שבין עמודי VOUGE אנחנו נתקלים באאוטפיטים שמשלבים את שתי הדוגמאות יחד, כמו גם צבעוניות שאולי בעבר נחשבה BIG NO NO והיום מקבלת במה וריספקט.

        הלגיטימציה שקבלו השילובים, זלגה גם לתחומי עיצוב הבית בעיקר בתחומי הקרמיקה והטקסטיל. השימוש בידיות מאפשר להתחבר לטרנד ומאפשר להחליף אחת לכמה שנים, כשהטרנד משתנה.

        5. קולקציות קפסולה

          עולם האופנה שהיה חתום על קולקציות קפסולה שהעניקו, וממשיכות להעניק גם היום, במה למעצבי על לצד מעצבים צעירים, סחף גם את עולם העיצוב לפעול בשיטה דומה.

          מותגים בינלאומיים כמו קאסינה, קארטל ונוספים מציגים קולקציות בעיצוב מעצבי על בינלאומיים, כמו פטרישיה אורקיולה, האחים בורלק, או מותגי סניטציה כמו הנס גרואה שמציגים תמיד קולקציות ייחודיות של מעצבים כמו אנטוניו צ'יטורי, פיליפ סטארק ונוספים. גם בישראל משתרשת המגמה הזאת בעולמות העיצוב. אמנם לא בדיוק כמו בזירה הבינלאומית, אך כן שיתופי פעולה בהם מעצבים ואדריכלים מעצבים מוצר שנושא את שמם, או במקרים אחרים, החברה מייצרת פרט  או מוצר ייעודי עבורם לפרויקט מסוים.

          רב בריח שרואה ומקדמת את החיבור שבין אופנה לעיצוב, משלבת כל העת בין העולמות. במהלך השנים אנחנו מקפידים לשתף פעולה עם אדריכלים ומעצבי פנים, אותם אנחנו מערבים בעיצוב ותכנון קולקציות הדלתות של החברה. במסגרת המעורבות, מושקת אחת לתקופה קולקציה שהיא פרי שיתוף פעולה עם האדריכלים, במסגרתו מתקיימת תחרות עיצוב ותכנון, בה משתתפים אדריכלים ומעצבי פנים מקומיים. הראשונה מבניהם היתה קולקציית שעיצב מעצב העל אלון ליבנה, ולפני שנתיים השקנו קולקציית קפסולה שפותחה בשיתוף עם 'המעצבות' שהפכה לקולקצייה אהובה ופופולרית במיוחד.