עץ או פולימרי

מתלבטים בין פרקט עץ ופרקט פולימרי? הנה כל מה שאתם חייבים לדעת


מתוך קולקציית הפרקטים של רב בריח

השיקולים לבחירה בפרקט עץ או בפרקט פולימרי הם רבים ומגוונים, וכוללים התייחסות לטעם אישי, לרמה פרקטית ולאילוצי המקום. אז איך בוחרים בכל זאת? בכתבה הבאה רכזנו לכם את כל מה שכדאי להתייחס אליו, במטרה לבחור את הפרקט הנכון עבורכם –

שחיקה

הפרקט הפולימרי משלב הרכבים יחודיים של חומרים פלסטיים וחומרים נוספים המעניקים לו חוזק רב ופני שטח שנשארים חלקים עם מינימום שחיקה ושריטות.

פרקט העץ הטבעי, נוטה לקבל שריטות והשחיקה ניכרת על פני השטח. יש מי שאוהב את המראה וחושב שזה כל הקסם. בין כך ובין כך, כדאי לזכור זאת לפני שבוחרים.

ספיגה

הפרקט הפולימרי מיוצר בהתאמה לחלל שאמור להיות גם פרקטי וקל לתחזוקה. הפרקט הפולימרי אינו סופג ואינו סופח אליו ריחות. בשל הרכב החומרים הייחודי הוא שומר על מראה נקי ומחודש, ומספיק ניגוב קל כדי לשמור על המראה הזה לאורך זמן.

עץ הוא חומר סופג. זה נכון שקיימים היום סילרים וחומרי סיכה שונים שמקטינים את רמת הספיגה אך הם אינם יכולים למנוע אותה. עץ הוא חומר טבעי וסופג, ויראו עליו כתמי שמן ואחרים.

חללים רטובים

הפיתוחים הטכנולוגיים מאפשרים לפרקט הפולימרי להשתלב בחללי הרחצה. הפרקט עמיד בפני לחות, אינו מתנפח ומאפשר בשל כך להשתלב בסביבה לחה, מבלי לחשוש.

את פרקט העץ מומלץ להשאיר מחוץ לחדרי הרחצה. עץ ומים הוא חיבור לא מומלץ. בניגוד למקומות אחרים בבית, בהם, יש מי שאוהב לראות את סימני הזמן על גבי פרקט העץ, כשמדובר בחדר הרחצה קסמו הרב של פרקט העץ יפוג אחרי זמן קצר. מגע עם מים ולחות גורמים לו להתנפח ומהר מאוד הקסם יעלם.

המראה הטבעי

מי שאוהב את פרקט העץ אוהב אותו בדרך כלל בשל המראה הטבעי של החומר. הפרקט הפולימרי פותח בהתבסס על הנטיה הזאת – פרקט במראה טבעי עם יתרונות של הפולימר.

בפיתוח הפרקט הפולימרי הושם דגש רב על יצירת פני שטח אותנטיים, המביאים לדי ביטוי את מראה העץ הטבעי, בין אם מדובר בשונות הצבעונית שמייצרת חוסר אחידות מכוון בגוון, 'עיניים' וחירוצים שונים. מראה הפרקט הפולימרי הוא מראה אותנטי מאוד, שמחקה באופן  מדויק את הדבר האמיתי.

באופן כללי, תחום פיתוח החומרים שמדמים חומרים טבעיים, בעולם עיצוב הפנים, מתפתח כל העת. מעצבי המוצר מתאימים עצמם לדרישה של הצרכן המודרני שמבקש את המראה הטבעי הכובש, אך מבלי להשקיע זמן מיותר בתחזוקה מיוחדת. סוג של ללכת עם ולהרגיש בלי.

בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, נהנה הצרכן מקולקציות מרהיבות של חומרים המציגים פני שטח במראה חומרים טבעיים, באופן אותנטי ומדויק מאוד.

קולקציית הפרקטים של רב בריח, משלבת מגוון רחב של חלופות פרקט במראות שונים, טקסטורות, צורה וצבע. כניסה לקולקציה >>