טיפים לשיפוץ הבית מאת המעצבות ליאת זליג ושני אלימלך

תהליך שיפוץ בית יכול להיות מרגש ומאתגר כאחד. כדי להבטיח שהתוצאה תהיה בדיוק כפי שדמיינתם, ריכזנו עבורכם כמה טיפים מפיהן של המעצבות האהובות ליאת זליג ושני אלימלך


תהליך שיפוץ בית יכול להיות מרגש ומאתגר כאחד. כדי להבטיח שהתוצאה תהיה בדיוק כפי שדמיינתם, ריכזנו עבורכם כמה טיפים מפיהן של המעצבות האהובות ליאת זליג ושני אלימלך:

  1. תכנון מקיף ומפורט– "לפני תחילת העבודה, יש לערוך תכנון מדויק ומפורט הכולל תוכניות אדריכליות, בחירת חומרים ולוח זמנים מוגדר" מספרת ליאת זליג, מעצבת פנים בעלת 8 שנות ניסיון בענף "תכנון נכון ימנע הפתעות לא נעימות ויאפשר עמידה בתקציב". לדבריה מצטרפת שני אלימלך ומחדדת "לרוב, תהליך השיפוץ מלווה בחלוקת החלל מחדש ולכן בכל שיפוץ, אני לא מוותרת על תכנון מקדים שילווה, בסט תכניות עבודה, שכולל בתוכו את כל השינויים ורשימת הצרכים שיש לבצע". אחד מהדברים שיש לשים לב אליהם בתכנית העבודה הוא ריהוט- יש מגוון אפשרויות וצריך לשים מסגרת תקציבית מתאימה. בהחלפת ריהוט יש לקחת בחשבון גם החלפת דלתות בהתאם לכמות החדשים והתאמה לפתחים החדשים. בשנים האחרונות דלתות הפכו לרהיט בבית ויש לשים דגש על בחירתן. מעבר לאסתטיקה בעיצוב והתאמה לקונספט של הבית יש גם צורך בשמירה על אטימות ושיפור האקוסטיקה בחדר. חשוב  לשים לב שהפתח יהיה נגיש וגובה הפתח יכול להיות גבוה מהסטנדרט. מעבר לכך, שני מוסיפה  "כחלק מהתכנון אני אוהבת להשתמש בפתרון הדלת הזזה לתוך כיס וזה משהו שאני לוקחת בחשבון, כבר בתהליך התכנון. לכל זה, דלתות רב בריח, נותנים לי את המענה ועוד לפני התחלת השיפוץ בשטח, אני מגיעה אליהם עם הלקוחות."
  2. הכנת כתב כמויות מפורט– שהוא חלק מתכנון מקדים של הפרוייקט, מהותי להצלחה של כל פרוייקט בניה. "כתב כמויות המחולק לפרקים וכולל בתוכו את עבודות השיפוץ, כמות נגרות וריהוט משלים הוא דבר חשוב בכל פרויקט" ממשיכה שני אלימלך. ככה אפשר לתכנן תקציב לפרויקט ולהיות ערוכים כלכלית, חשוב להשאיר מקום להוצאות לא צפויות.
  3. בחירת אנשי מקצוע איכותיים– שתי המעצבות מסכימות שבחירת אנשי מקצוע טובים כגון קבלן, מעצב פנים וספקים הם קריטיים להצלחה של תהליך שיפוץ איכותי. "כדאי לבדוק המלצות, לראות פרויקטים קודמים ולהרגיש ביטחון באנשים שבחרתם" מפרטת זליג. תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה עם כל המעורבים בתהליך הם המפתח להצלחה. חשוב לעדכן ולהיות מעודכנים בכל שלב, ולהגיב במהירות על כל בעיה או שינוי שמתעוררים.

המעצבת שני אלימלך. צילום אבי קבלו

4. לוחות השראה, סגנון הפרוייקט ובחירות ייחודיות ויוצאות דופן– שני מספרת כי כחלק מתהליך השיפוץ, מגיע שלב הסטיילינג והלבשת החלל, לשם כך, היא מכינה "⁠לוח השראה" עבור כל חדר המראה את פלטת הצבעים, שילוב החומרים, טקסטיל ופריטים משלימים. ליאת לוקחת את הסגנון אפילו צעד אחד קדימה "כדי לקבל תוצאה ייחודית ואישית, חשוב לבחור פריטים שיוצאים מהשגרה ומשקפים את האישיות והסגנון שלכם. הבחירות הייחודיות לא חייבות להתבטא רק בפרטי אומנות יוצאי דופן אלא גם בפריטים שיש בכל בית ומחליפים כמעט בכל תהליך שיפוץ. כמו למשל בחירת דלתות פנים ו/או כניסה ייחודיות ובעלות אמירה יכולה להפוך כל חלל למיוחד. דלתות בעיצוב מיוחד, בצבעים שונים או עם טקסטורות מעניינות, יכולות להוסיף חן ואופי לכל חדר" מספרת ליאת.

המעצבת ליאת זליג. צילום תמי בר שי

שמירה על ארבעה עקרונות אלה תסייע לכם לעבור את תהליך השיפוץ בצורה חלקה ונעימה, ולהשיג את התוצאה הרצויה בצורה המהירה והמקצועית ביותר.

הכתבה נכתבה בלשון זכר אך מתייחסת לשני המינים